Friday, December 14, 2007

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ


Και να σου πάλι τα Χριστούγεννα.
Είσαι από αυτούς που γουστάρουν και τρελαίνονται; Να πάρεις κουραμπιέδες και μελομακάρονα, να στολίσεις δεντράκι και να βγάλεις στο μπαλκόνι τα φωτάκια τα καλά;
Ή είσαι από εκείνους που παθαίνουν τα Christmas Blues;

Δεν κρίνω. Ωραία είναι και τα δύο.

Απολογισμός λοιπόν. Χωρίς φανφάρες. Εγώ και το φεγγάρι. Κάνει κρύο σήμερα, πολύ. Έβλεπα την ανάσα μου καθώς πήγαινα για το μετρό. Το κασκόλ μέχρι τα αυτιά, το παλιό ναυτικό μου σφιγμένο γύρω μου.

Λίγο βρασμένο κονιάκ για το στομάχι και φύγαμε. Άκου.

Είδα που λες ανθρώπους να χαίρονται. Γέλασα μαζί τους, πολύ. Άμα γελάω ξαναγεννιέμαι.
Βρήκα άσπρες τρίχες στα μαλλιά μου. Δεν με πείραξε...πολύ.
Μίλησα από καρδιάς με κάποιους φίλους και τους ξαναγνώρισα απ' την αρχή. Τι ωραίο αυτό όταν συμβαίνει. Κάποιους άλλους ανθρώπους τους έχασα. Τους απομάκρυνα εγώ. Με αηδιάζει και με στεναχωρεί η δηθενιά.
Έκλαψα 6 φορές.
Ζωγράφισα ενάμισυ πίνακα.
Η γάτα μου έγινε 13 χρονών. Μακάρι να πάει 60.
Κάπου, κάποια στιγμή, με έχασα και βγήκα από τον δρόμο μου. Ευτυχώς. Εκτίμησα αυτά που έχω και τώρα τα θέλω πιο πολύ.
Με βουλώσανε 2 άνθρωποι και μου ανοίχτηκαν πολλοί. Κάποιους τους λέω φίλους ακόμα γιατί μου το επιτρέπουν. Να είναι καλά.
Χόρεψα υστερικά και με έπιασε η μέση μου. Ήταν καλός ο πόνος όμως.
Ένας σκύλος, κάπου, μου μίλησε με ανθρώπινη φωνή. Μου είπε γαμημένες αλήθειες. Αυτά που θες να ακούσεις τα προβάλεις σε αντικείμενα ή ζώα.
Είδα μία ταινία με την κοπέλα μου και μας έπιασε και τους δύο κόμπος στον λαιμό.
Πέθανε πολύς κόσμος. Δεν έχω τι να πω.
Κάηκαν δέντρα και άλλαξε η κυβέρνηση. Συνεχίζω.

Σε ένα μεθύσι απάνω, αγκάλιασα ένα πεζούλι. Πεσμένος όπως ήμουνα, με προσπέρασε μία κοπελιά με μακριά ξανθά μαλλιά. Περπατούσε με χαμένο το βλέμμα. Γύρω της καμιά δεκαριά λυκόσκυλα. Έστριψε στην γωνία του δρόμου, λίγο πριν ξημερώσει. Εγώ λιποθύμησα. Τα λυκόσκυλα ξαναγυρίσανε μόνα τους μετά από λίγο. Οι μουσούδες τους όλες κόκκινες.

Σε ένα πάρκο, ένα φύλλο έπεσε πάνω στο κεφάλι μου. Απάνω το φύλλο είχε ένα πρόσωπο.

"Μπρρρ, δεν την παλεύω άλλο φεγγάρι. Κάνει κρύο, φτάνει, πάω μέσα"
"Κάτσε λίγο"
"Δεν έχω κάτι άλλο"
"Πες μου για το ασήμι και μετά κοιμήσου"
"Πάλι;"
"Σε παρακαλώ"
"Εντάξει"

Ένα βράδυ, έμεινα ξύπνιος ως αργά- καλή ώρα- και κουρασμένος κάποια στιγμή, αποφάσισα να πάω να ξαπλώσω δίπλα στο μωρό μου. Έκλεισα την τηλεόραση, έλεγξα τα παράθυρα σε όλο το σπίτι και με τη γάτα αγκαλιά να γουργουρίζει, πήγα στο δωμάτιο. Κοίταξα στο κρεβάτι. Κοιμότανε. Ήτανε κουρασμένη. Είχαμε τσακωθεί και λίγο....
Και γύρω της, είχε ένα απαλό, ίσα που φαινότανε, ένα φως.

"Τι χρώμα είχε το φως;"

Ασημί. Σαν αύρα από λιωμένο ασήμι.
Ξάπλωσα ήρεμα να μην την ξυπνήσω και χάθηκα και γω μέσα στο ασήμι. Και η γάτα μας. Και ο κόσμος όλος. Και συ φεγγάρι.

Άντε πάω μέσα.
Τελείωσε και το κονιάκ.
Ραντεβού του χρόνου πάλι ε;
Ήτανε καλή χρονιά. Με όλα μέσα.

Θα ελέγξω τα παράθυρα, θα κλείσω τα φώτα. Θα πάρω αγκαλιά τη τζουτζού που γουργουρίζει. Πήγε 4.

Αγάπη.
Γέλιο.
Ασήμι.
Καληνύχτα.

14 comments:

Tradescadia said...

Χρονιά Γεμάτη από όλα λοιπόν...Αυτό έχει σημασία. Να φτάνει στο τέλος της και να έχεις κάτι να αναπολήσεις. Όμορφα είναι...Καλή συνέχεια λοιπόν! Και καλημέρα!

it is said...

Εις υγείαν... να χάνεσαι αν είναι για καλό...

an205 said...

άσπρα μαλλιά στην κεφαλή
κακά μαντάτα στην ψ#@ή

λένε στο χωριό μου....

εγώ πάλι σου εύχομαι κάθε μέρα σου να είναι γεμάτη....

djimDjim said...

Γάμησέ τα, αυτοί οι απολογισμοί θα με τσακίσουν... Το μυαλό μου δεν λέει να σταματήσει να τους κάνει, και όσο κι αν προσπαθώ, ο ισολογισμός κλείνει ελλειματικός. Πρέπει να δανειστώ για να βουλώσω τις τρύπες, όμως οι τόκοι και οι όροι των δανείων είναι τρομαχτικοί. Και ακόμα δεν έχω αποπληρώσει άλλα δάνεια, προηγούμενων ετών.

Δεν γαμιέται! Θα αρχίσω να κλέβω!

φεγγαραγκαλιες said...

ηταν μια ομορφη χρονια με ολα μεσα,κι αυτο με το ασημι υπεροχο,βουλιαξαμε κι εγω και το φεγγαρι..

karyatida said...

όλα μέσα είναι! πικροχαρολυπόγελα!:)
και ο χρονάκος που έρχεται θα είναι πολύ καλός! το ξέρω από πρώτο χέρι! έχω τα κονέ μου!:p
και θα είναι καλός, γιατί το αξίζεις πραγματικά:)
φιλάκιαααααα!

tuco said...

ρε φίλε egggod, να 'σαι καλά. Είχα πιστέψει πως η λέξη "απολογισμος" είχε χρησιμότητα μόνο στην t.v., στην καταμέτρηση νεκρών και τραυματιών, you know...

Φοβερός και πάλι.
ΤΑ ΛΕΜΕ!!!!!

Crazy Chef said...

ειθε να γεμιζεις καθε χρονο ακομα περισότερο (με γεωμετρικη προοδο ε?)

Loth said...

ΝΑ ΞΕΚΙΝΑΣ ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙΣ ΜΕ ΕΝΑΝ ΤΕΤΟΙΟ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ..ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΟ.
ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΣΑ ΕΙΔΑ..ΣΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΚΟΙΜΑΣΑΙ ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΠΑΝΤΑ!
ΚΑΛΗΜΕΡΕΣ..;P

Lee said...

Ασε τα κουλουρια και φαε τιποτα με βιταμίνες. Ξερεις εσυ και ασε τους απολογισμούς. Καλημέρα.

it is said...

lee... είσαι πιο ξενέρωτη και από τον γιο του ξενέρωτου... δώστου και μια συμβουλή πως να καθαρίζει ξεραμένους λεκκέδες από λίπη... έλεος...

Crazy Chef said...

cif power spray....

EggGod said...

tradescadia: Να έχεις κάτι να αναπολείς...πάντα! Καλή συνέχεια σε,όλους μας.

itis: Θα χάνομαι...κ όταν ξαναβρισκόμαστε θα είναι πιο γλυκά..

an205: Δόξα τω Θεό, οι μέρες μου είναι τίγκα.;)

djimdjim: Και εμείς γιατί είμαστε εδώ; Θα βάλουμε ένα χεράκι...αρκεί να μας το πεις.

φεγγαραγκαλιές: Στο ασήμι να βουλιάζουμε πάντα καλή μου. Φιλιά.

karyatida: Αφού τα 'χεις που τα 'χεις τα κονέ, δεν λες και για κανα Τζόκερ; Να 'σαι καλά γλυκιά μου.

tuco: Θενκς μαν. Καλά ρε συ. Γιατί δεν είπες καμιά κουβέντα όταν ήρθες; Έμαθα εκ των υστέρων ποιός ήσουν. Πφφφτ...

crazy chef: Έννοια σου αδερφέ και έχω σκοπό να γεμίζω μέχρι να σκάσω...

loth: Καλημέρες και ευχαριστώ. Αλλά για τι πράγμα μιλάς; Αφού δεν είδες τίποτα...(λολ)

Lee: Τι να κάνω. Τα συγκεκριμένα κουλούρια γαμάνε....

itis: Γιό του ξενέρωτου; LOL

crazy chef: LOLATION

karyatida said...

Υλιστή!