Saturday, September 08, 2007

Ένα ταξίδι, μία σκιά και ο χειμώνας


Γύρισα.
Πήγα σε μέρη μαγικά. Είδα τον ήλιο να βασιλεύει σε ξένες θάλασσες, νερά που δεν είχα ξαναδεί. Είδα δάση που τώρα δεν υπάρχουν και μύρισα την δροσιά τους. Την έχω μαζί μου ακόμα. Περπάτησα πάνω σε επάλξεις ξεχασμένων κάστρων και κρύφτηκα σε εσοχές ενετικών φρουρίων. Οι πέτρες σε τέτοια μέρη έχουν μυστικές φωνές που ψιθυρίζουν. Πέρασα από ποτάμια που είναι αιώνια, οι πηγές τους σε βουνά βγαλμένα από Ελβετικά παραμύθια. Είδα πόλεις αδιάφορες, γκρίζες, πόλεις ονειρεμένες, χωριά παγωμένα σε άλλες εποχές. Έπαιξα με σκυλιά σε παραλίες έρημες λίγο πριν ξημερώσει. Σε έναν τοίχο, κάπου, είδα γραμμένο το "Σ' αγαπώ". Χωρίς όνομα. Ήταν για όλους και έτσι το κράτησα για μένα.
Τραγούδησα μεθυσμένος πάνω σε αρχαίες πέτρες και χόρεψα σε μαγαζιά που δεν κλείνουν ποτέ. Είδα τρία γεμάτα φεγγάρια. Μίλησα σε άπειρους ανθρώπους. Οι πιο πολλοί χαμογελούσαν.
Ταξίδεψα βράδυ, γύρω μου άνθρωποι να κοιμούνται και εγώ να κοιτάζω έξω, τον σκοτεινό δρόμο να φεύγει. Κάποιος παραμιλούσε σε μία διαδρομή. Κανείς δεν τον ξύπνησε. Αυτά που έλεγε ήταν αλήθειες. Ένα τσιγγανάκι μου είπε ότι μοιάζω με τον Χριστό. Ένας οδηγός με έβρισε γιατί πήγε να με πατήσει. Από ένα καράβι χαιρέτησα κάτι παιδιά που στεκόντουσαν στο λιμάνι-εμείς σαλπάραμε. Με χαιρέτησαν και αυτά, φωνάζοντας.

"Όσο και αν ταξιδέψεις, όπου και αν πας, ο εαυτός σου πάντα θα σε προλαβαίνει..."

Τώρα ξέρω ποια ήταν αυτή η σκιά που με ακολουθούσε παντού. Μία μόνιμη αίσθηση στην άκρη του ματιού μου. Ένα πρόσωπο μέσα στο ποτήρι μου. Ταξίδεψα πολύ, νομίζοντας ότι αφήνω πράγματα πίσω μου. Αλλά ήταν όλα μαζί μου, από την αρχή. Ευτυχώς.

Τώρα βρέχει. Με πρόλαβε ο χειμώνας μετά από ένα καλοκαίρι που με έκαψε. Θα ανοίξω λίγο το παράθυρο, να μπει η βροχή, να μυρίσει το σπίτι χώμα. Θα πιω τον καφέ μου και θα καπνίσω το τσιγάρο μου.

Και ύστερα, θα καλέσω τη σκιά που στέκεται στην πόρτα του δωματίου μου, να έρθει να καθίσει δίπλα μου. Να ακούσουμε μαζί την βροχή. Τέρμα το τρέξιμο. Έχουμε πολλά να πούμε.

Γύρισα.
Δεν έφυγα ποτέ.
Χαμογελάω.
Καλό χειμώνα.

8 comments:

an205 said...

ΚΑΛΩΣ ΤΟΝ!!!
ΟΛΗ ΜΑΣ Η ΖΩΗ ΟΙ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ...
ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ!!!

Μ@ρ said...

Καλωσόρισες!O πιο γλυκός καλός χειμώνας που άκουσα.. Καλές χειμωνιάτικες περιπέτειες!..

Crazy Chef said...

ειδες κι αλλα...μιλα..πες τα ολα...
καλο χειμωνα?

Loth said...

ΨΨΨΨΤ..ΕΠΕΙΔΗ ΗΠΙΑΜΕ ΚΑΦΕ ΜΕ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΤΟ ΣΚ..ΤΟΥ ΖΗΤΗΣΑ ΓΙΑ ΧΑΡΗ ΝΑ ΠΑΕΙ ΜΙΑ ΒΟΛΤΙΤΣΑ ΚΑΙ ΝΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ 1 ΟΚΤΩΒΡΗ ΠΟΥ ΘΑ ΓΥΡΙΣΩ ΑΠ΄ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΕΕΕΣ!ΟΠΟΤΕ ΜΗΝ ΤΟΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ..ΝΑ ΠΑΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΜΠΟΥΦΑΝ ΚΑΙ ΜΟΛΙΣ ΕΡΘΩ ΘΑ ΣΑΣ ΤΟΝ ΦΕΡΩ..ΝΤΑΞΕΙΙΙΙΙΙ?
ΜΑΤΣ!(ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΠΑΡΕΠΙΠΤΟΝΤΩΣ!)

EggGod said...

an205: Γειά σου ρε μαν. Αμήν. Καλό χειμώνα.

μ@ρ: Να'σαι καλά. Επίσης για τις περιπέτειες.

Chef: Σιγά σιγά...

Loth: Διακοπές; (Καλώς σας βρήκα)

Loth said...

OYI ΔΙΑΚΟΠΕΣ...ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΩΩΩ?
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΛΙΙΙΓΟ ΕΚΤΟΣ ΣΑΙΖΟΝ ΑΛΛΑ ΔΕ ΜΑΣΑΩ.ΦΕΥΓΩ 16 ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΨΗΦΟ!;)

Alexandra said...

Na "taksideueis" makrua,auto to "taksidi" se ksanafernei sta metra sou.....
Kai kuriolektika kai metaforika ;)

Lee said...

Αντε, να οργανωσουμε καμιά μαζωξη!
Μας ελειψες :)